Kimchi's point of view

Avatar = Mäktigt

Category:





Wiihoo är nu tillbaks från bion.
 Avatar var helt fantastiskt måste jag säga. Alltså historien var rätt bra tyvärr var den inte lika actionfylld som jag trodde utan mer känslomässig om man säger så. Men redigeringen av filmen var helt otrolig. Som Popeye sa märkte man inte att det var data gjort då allt var riktigt detaljerat och verkligt på något sjukt sätt. Jag hade lätt velat uppleva planeten Pandora. Men en annan sak jag även gillade med filmen, var att den satte igång ens tänkande på att vi bara har en planet, hur människor beter sig i övrigt, människans erövringshistoria och till sist till COP15 som tyvärr inte verkar ha vara lika effektiv som man hade hoppats.. 


För er som lyckats missa COP15 och inte vet vad det är så är det United Nations Climate Change Conference som har varit i Köpenhamn från den 7-18 December 2009. På denna konferens har över 190 länder deltagit och jobbat för att komma fram till gemensamma avtal angående klimatkrisen vi har. Detta är en väldigt förenklat förklaring så för att få mer information rekommenderar jag att gå in på COP15.

-
He who controls others may be powerful
 but he who has mastered himself is mightier still

Comments

  • Sandra ♥ säger:

    Sv: Tack så mycket! vad glad jag blir. detsamma :-) nej usch och fy, inget mer bakande för min del. Höhö. det skippar jag nog i framtiden! trodde faktiskt inte att det skulle vara så svårt att fixa pepparkakor men ack så fel man kan ha :) ha en bra dag! kram

    2009-12-19 | 15:05:38
    Bloggadress: http://saandraaandersson.blogg.se/

Comment here: