Kimchi's point of view

Snö på landet

Category:





Idag fick jag äntligen komma hem, ut på landet. Och tycker ni att det är jobbigt med snö i stan och att ni har mkt snö där. Så är det ingenting gemfört med det här ute på landet, här är det heeelt vitt. Vart man än tittar är det högar med snö och man ser inte vägarna. I lilla Hönsinge händer det inte så mkt, men idag har det varit värsta action här enligt mig. Direkt när vi kommer hem får vi se en bil som har fastnat i sidläge mitt på vägen och vår granne försöker dra upp bilen med hjälp av hans traktor. Bara någon timme senare fastnar en annan bil i andra änden i vägen och så fortsätter det resten av kvällen och till sist kunde ingen komma ut här ifrån då vägarna har snöat igen.  Så nu är allt som vanligt här hemma runt vintern. Ingen riktigt vinter i vår familj utan att bli insnöad.
Bortsätt från allt det har jag haft en mysig dag med familjen och förberett inför imorn då vi börjar fira jul imorgon. Tyvärr har käre Dennis nu också fått kräksjukan så får se om gästerna verkligen kan komma imorgon och jag håller tummarna för att inte bli smittad.


Where we love is home, home that our feet may leave, but not our hearts.

Comments


Comment here: