Kimchi's point of view

Det är lätt att döma på förhand

Category:





Idag var första praktik dagen och det gick väldigt bra med tanke på att jag enbart var där i 2 timmar. De skulle på Älgutflykt som jag tyvärr inte hade tid o följa med på då jag fick reda på det samma morgon. men imorgon blir det en heldagars på Studentkåren. De 2 timmarna var vilket fall som helst roliga, hjälpte dem att förbereda för resan, lärde en kille från Australien hur man skulle fixa med maten också utbyte vi info om våra länder, jobbade även med en mexikanare och en svensk Jessi som kom på att hon inte har haft en hel svensk vän sen hon var i 13år åldern haha :P. Kommer nog bli en spännande arbetsplats med sjukt mkt att göra då jag redan har mitt första uppdrag att komma på ett event till kulturdagen på torsdag.

Då jag var klar med praktiken vid lunch, blev det lunch med Simon, Scott o Montana för o sedan umgås lite med Sheribane och Aron som visst ska till Etiopien med praktiken om ett par veckor. Vilken super chans säger jag bara! :D Vidare blev det fika med Francis på det nya cafét med den goda pastan i stan och lite glasögon provning hos optikern. Hitta mkt fina glasögon som kan ersätta mina älskade svart/röda glasögon :(. Senare blev det dags för möte och bokning till SPIIK och nu ska man fixa  lite inför kommande vecka. Måste komma på två halloween outfits till denna veckan, så har ni förslag så får ni gärna höra av er! 

Måste bara inflicka med att jag är trött på att folk fortsättar o behandlar människor orättvisst och onödigt illa. Alla är vi människor och kan fela, vi skall ändå få möjligheten att få utvecklas och bemötas med öppna famnar! Hur hade det känts för er om ni gång på gång blev avvisade och snäsigt behandlade varje gång ni försökte nå ut till människor?! Alla vinner på att vara ödmjuka !  

-Behandla andra som du själv vill bli behandlad

Comments

  • Phat säger:

    hallåå du, såg att du lämnade ett tomt meddelande på mitt blogg:) kram

    2009-10-27 | 14:22:50
    Bloggadress: http://missphaat.devote.se

Comment here: