Kimchi's point of view

16/9 - 17/9

Category:

Har lovat att skriva om dessa datum så nu får jag väl göra det. Onsdagen var den dagen då alla skulle ut förutom jag som skulle upp tidigt. Har redan berättat lite om denna kväll men lägger upp ett par bilder från förfesten hos Haukka då bland annat en del av new crew fick sina personalkort.

Torsdagen fick man gå upp kl 4.00, de som känner mig vet att jag inte var människa vid den tiden är ingen morgonmänniska snarare zombie då. Men jag kom iallafall upp, gjorde vid mig och tog tåget vid halv 6 till Göteborg. Väl framme runt åtta tiden trodde jag verkligen inte att jag skulle hitta med spårvagnarna, men det var väldigt lätt och mysigt. Föll verkligen för staden under den dagen jag var där, är en mycket vacker stad.

Iallafall så kom man fram till Hammarkulletorget, eller jag fattade först inte att jag redan var på torget då det inte såg ut som ett också frågade jag en kille då vart torget är. Och han svarar det är ju här, och jag bara va, det här helt förvånad, han bara JA! och då fick man le lite förlåtande då jag hade hånat hans bostadsområde. Men det såg absolut inte ut som ett torg, my bad. Men vidare träffade jag på en liten tjej som heter Aisha och hennes mamma som också stod o väntade på Svt filmteamet och sen kom även ett statist par. Vi såg hela tiden filmteamets bilar o höll oss lugna till de bara kör iväg från platsen och då fick man ju ringa chefen men de skulle visst bara parkera någon annanstans.

Efter samlingen med alla statister fick vi träffa klädansvariga som skulle se till att vi hade rätt kläder, alla fick byta om förutom jag o Aisha. Sedan fick vi hälsa på filmteamet och skådisarna Evin Ahmad och Magnus Kepper, mycket trevligt folk. Men sedan kom chocken, serien skulle visst utspela sig under en 30 grader varm sommar och detta betydde att vi enbart skulle ba klänningar på oss = vi frös ihjäl, då det var mycket kallt den dagen.

Fast när man kom igång med inspelningarna var det inte så farligt då man kopplade bort det, under hela dagen spelade vi in ca 6 scener, där jag finns i bakgrunden bla då vittnet jagas och när en anhörig till den mördade blir intervjuad. Var en mycket intressant dag och det var kul o se hur allt tekniskt fungerade på inspelningen och hur en inspelning går till. Tar sjukt lång tid o tålamod måste jag säga.  Serien Kommissarie Wintér kommer att sändas under mars månad 2010 och det sägs att det blir en filmkväll då. 

Vid fem tiden var vi iallafall klara och jag åkte tillbaks in till stan för att möta upp en saknad vän, lille David. (visserligen är han ju sjukt mycket längre än mig, men fortfarande lillen haha), Vi drog iallafall hem till honom, där man fick lagad mat ( nudlar haha, men gott va det), blev först en liten chill kväll med film då vi båda va lite sega men sedan blev det en krogrunda med Michell. En mycket trevligt tjej det. Alla tre drog iallafall först till en bar som försökte vara O'learys, sedan till Svea som är  nu min favorit bar i Gbg ( rekommenderar o dra dit, sjukt mysigt) och sist till David's jobb. Var väl egentligen inte tänkt att vi skulle dricka så mycket, men blir lätt så med trevligt sällskap och har hittat min nya favorit drink White Lady tror jag den hette ?

Japp var nog allt från de dagarna kortfattat då.. här är lite bilder.


                                           Haukkas förfest

       


                                              Inspelningen


               

                                              Utekvällen

                           

                                         
                 - Now that I know you, I could never turn my back

Comments


Comment here: