Kimchi's point of view

First School Day

Category: Seoul 2010




Main Building of Kyung Hee University

Idag började skolan på riktigt, så har från 9-17 haft lektioner med lite avbrott. Har inte helt bestämt vilka kurser jag ska ta, utan går nu denna vecka på de som intresserar mig och sedan får jag välja 5 kurser så att jag får 30hp. De kurser jag tog idag var Event Management, Organization Management, Cultivating Leadership och Specific topics on Management. Cultivating Leadership kursen var mycket speciell, läraren hade en väldigt dålig engelska men kursen verkar bra då vi varje lektion ska få gästföreläsare från olika organisationer. Den sist nämnda kursen blev tyvärr inställd, men den liknar tidigare nämnd kurs fast är mer fokuserad på företag och de andra två kurserna är jag rätt säker på att jag ska ta, trots de galna kanadensiska lärarna.
Mellan de här lektionerna har man sprungit upp och ner för backarna här på Campus för att komma till de olika byggnaderna. Och när jag säger backarna så menar jag BRANTA backar. Är helt sjukt vilka benmuskler man kommer ha efter en termin här. Och idag var det rena helvetet då det var 30+ och stark skinande sol så man smälte verkligen bort och fick ta 2 duschar idag. Men annars har det varit en trevlig dag med många nya möten av människor och platser. Har till exempel umgåts med en massa österrikare/tyskar/amerikaner idag samt hittat till alla cafér och restauranger på campus! :)

Comments


Comment here: