Kimchi's point of view

When it knocks you down, just get right back up !

Category:

Klockan är nu runt tre på natten och jag är övertrött men kan inte sova, så nu sitter jag  bara här o grubblar därför är det lika bra o skriva av sig lite o kanske även få lite saker gjorda om jag nu ska va uppe. Har de senaste minuterna försökt hitta hur man gör en snygg toga till morgondagens Gladiatorspel, men det är lättare sagt än gjort. Därför tänkte jag istället skriva lite om min dag. Har inte hunnit göra allt jag har velat idag så lär stressa en hel del imorn.

Idag fick inte Jönköping något jättefint väder utan mer gråa moln, fast detta förstörde dock inte mitt humör. Visserligen var detta en av orsakerna till att jag vaknade sent, men kom iallafall iväg till skolan tillsist och har fått reda på lite mer om VFU:n, så det känns bra. Direkt efter mötet fikade jag, Erna,Sheribane o Francis tills det var dags för bane o dra hem. Men då drog resten av oss till A6, vi skulle BARA köpa present åt Francis mamma, men gick inte så värst bra för mig, Köpte ett par Ed Hardy solglasögon och present till mamma, vilket var helt värt det trots min dåliga ekonomi. Efter shoppingen drog jag hem till grabbarna och såg på komedi shower, för o sedan fortsätta fixa med BC på kåren. Kommer som sagt nog bli en riiiktigt lyckad kväll imorn med mkt underhållning ;)..

Kvällen tog tyvärr inte slut där, trots att jag var helt slut. Utan återvände till grabbarna, åt middag, spelade Tekken ( underbart spel) vilket gick lite sisådär, men Francis har nu delat med sig att han hatar mig och Martin fick mig o bli helt ställd, vilket han lär få igen för. Men har alltid lika kul med dessa pojkar, lite knäpp blir man men är helt värt det. Som tur är kom tillsist Irma till min räddning, hon spådde till o med mig. Tyvärr gav jag henne huvudvärk då korten va speciella och jag var en komplicerad människa haha :P...Tyckte synd om henne, men va en rolig händelse och var som sagt inte förvånad över det hon kom fram till.

Hmm...ja mkt mer hände inte efter det, drog  hem efter ett tag och skulle sova men som sagt är en grubblande nattmänniska. Har på den senaste tiden haft mycket funderingar kring identitetsfrågor, framtidsplaner, mål osv. Jag är en person som gillar o ha koll på allt och när det bara finns ett stort frågetecken framför mig som nu, blir jag mer eller mindre knäpp trots att jag är en äventyrsmänniska till naturen. Men aja allt kan man tyvärr inte styra så pusselbitarna lägger sig nog på sin plats tillsist eller vad tror ni?

Jag antar att jag är en av de människor som har varit med om mycket och inte skulle ha något emot en period där allt är lätt och drama fritt. Men under mina snart 21 år har jag märkt att det där inte finns och att man får göra det bästa av situationen, ens problem är oftast inte så stora som man tror och går alltid  att lösa.  Jag har även tidigare sagt att alla människor har sitt förflutna och det är upp till var och en om man vill bli uppslukad utav det ( oftas något hemskt). Ett råd som jag ofta tar till mig och även säg till andra är att i den mörkaste tunneln kan du hitta ljuset, är upp till dig själv! Gör något bra av situationen!!

Me and my new sunglasses


 




 Some dreams are worth the fight!

Comments


Comment here: