Kimchi's point of view

The end of a long day

Category:


Ja då var klocka mycket igen och jag och kära Miss K är som vanligt uppe o gör något viktigt haha.. Denna gången har vi faktiskt gjort klart vara julklappar åt våra nära och kära. Och att göra dessa kreativa grejer har minst sagt inte varit lätt, så det ligger mkt tanke, svett, svordomar o tårar bakom det. Med andra ord så behöver vi en instruktionsbok nästa gång vi får för oss att vara kreativa. Hade gärna lagt upp bilder på oss pysslande, men då avslöjas ju klapparna så får bli efter jul.


Som det står i rubriken har det varit en lång dag, lite konstig också då jag och sambon har varit helt slitna idag. Varför vet vi inte? Kan bero på allt man har varit med om den senaste månaden och stress och därför reagerar kroppen nu och vill ha semester, eller? Vilket fall som helst har vi vart o shoppat, varit på skolan där jag fick lite skolarbete gjort och har nu allt jag behöver för att kunna plugga över jul. Jippi!! 




Vidare tänkte vi ha en mysig lördag och skulle därför laga lyx middag ihop. Kotletter, potatisgratäng, Bearnaisesås och stekta grönsaker. Lätt va? Haha nix inte när spisen har sitt eget humör och proppar går mitt i matlagningen så att man tvingas ge sig ut i kylan igen för att köpa 16A proppar. Kan säga att detta inte alls roade oss då vi var vrålhungriga. Men tillsist fick vi mat  i vår mysiga soffa framför Tv:n och ännu är vi mätta så var vart allt besvär. Det roliga i det hela, eller iallafall för oss två är att vi på något konstigt sätt har börjat se Dance your ass off som sänd på 3:an. Varför vet vi inte riktigt, eller jo jag tycker det är en komedi och har fått Miss K att haka på lite gran då det är kul o se vad för hemska outfits de får och hur deras banting går. :P




Kvällen tog inte slut där utan jag drog till Fridas Goodbye party då hon bara är i Jönköping i 2 dagar till och och knappt 2 veckor kvar i Sverige. Var väldigt trevligt hos henne då det fanns ett skönt gäng och det bjöds på allt möjligt. Blev mkt snack om de gångna året, framtiden och andra roligheter folk hade haft för sig.  Johan och Jocke bjöd på vacker dans och musik vilket gav oss andra ett gott skratt. Ja sista kvällen i Jkpg för Frida blir nog minnesvärd då det även bjöds på vattenpipa och rensning av hennes bar. Hahaha om jag inte hade varit så trött hade jag lätt varit med på festligheterna. Men får istället ta en fika med älsklingen innan hon åker så att man kan ta ett riktigt avsked tills vidare. Ja resten av kvällen känner ni till då vi fortfarande sitter och pysslar...





- When I left you, I came out a winner

Comments

  • Jessi Fox säger:

    tack för din fina kommentar! vad roligt att du gillar min blogg ;D



    provocerar aldrig medvetet så jag vet inte riktigt vad jag ska svara dig ang. det?

    2009-12-20 | 08:52:29
    Bloggadress: http://jessiljungkvist.blogg.se/

Comment here: