Kimchi's point of view

Back home..

Category:



Sedan ca 1 vecka sedan är jag tillbaks i Skåne där min kära familj bor. Har haft lite blandade känslor över att va hemma, de som har flyttat hemifrån förstår nog vad jag menar. Är riktigt underbart o umgås med sina nära o kära men man blir samtidigt så chockad över att man "bor" hemma igen då man är van vid ett liv där man styr och ställer själv. Men jag har saknat min familj otroligt. Inte klokt hur mycket man har missat under ett år dock känns det ibland som om tiden har stannat här och det bara var igår man flyttade.

Min kära familj bor ute på landet där den närmaste byn är ca 4 min bort med bil. För en aktiv person som mig så får man lätt abstinensbesvär ibland men nu känns det riktigt bra och skönt. Är så otroligt skönt o kunna gå ut och gå i sin egen lilla värd med den fina naturen och rensa tankarna. Haha här om dagen var jag ute med vår ena hund Pumba som jag numera kallar T.P ( turbo Pumba).  Han är full av energi och hoppar alltid. Så när vi var ute och gick fick han för sig o jaga något djur i åkern där det fanns ca 1 meter höga grödor. Så helt plötsligt hoppar han upp och sträcker ut sig som stålmannen och dyker rakt i denna odling, hunden bara försvann och där stod jag och hade ett skratt anfall mitt ute på gatan. Rolig hund det.



Men iallafall under dessa dagarna hemma har jag fått ta igen mig, bli friskt, umgås med familjen, spela en massa Jim Rami ( tror det stav så), riktigt kul spel som jag nog tyvärr  snart inte får lov o spela mer då jag vinner. Min kära syster Josephine har även haft sin skolavslutning och till hösten börjar hon högstadiet. Kan inte förstå att hon har blivit så stor, jovisst hon är mkt längre än mig o så men hon blir hela 13 år innan, min lilla fjollan blir tonåring, snacka om att tiden går snabbt. Men denna lilla flicka är jag otroligt glad över o va stora syster åt, var riktigt kul att få närvara på hennes avslutning då jag inte hinner träffa henne så mkt. Var så solt över henne när hon fick diplom för o vara en otrolig bra kamrat stödjare. That's my girl !

Jojo's klass 


Förutom o springa runt här hemma så har jag faktiskt äntligen fått köra bil, vilket jag tycker är jätte kul då jag inte har möjlighet till att göra detta så ofta. Dessutom älskar jag frihetskänslan som bilen ger.  Har även haft tid o shoppa lite  såväl som skäma bort mig själv. Och idag åkte jag till Trelleborg och fikade med en riktigt go vän som jag konstant  umgicks med på gymnasiet. Min kära lilla vän eller kanske borde säga stora då han är ca 2 meter lång hade bakat goda bullar till vår fika och vi hade mycket att ta igen. Var mycket trevlig så det får vi göra om någon gång och jag lovar o tänka på dig när du vaktar Alcazar haha.

Comments


Comment here: