Kimchi's point of view

Culture day

Category:




Fjärde dagen på praktiken då och det blev en låång dag idag, praktik till fem idag. Men så är det när det är mkt på schemat. Var som sagt Kultur dagen idag med Österrike i fokus, var mkt trevligt och jag fick ha ett eget bord där jag presenterade IA, pratade med studenter och stod för dagen tävling som fick positiv respons. Fanns en liten twist med tävlingen då man skulle komma på länder av ordet International Association. Vissa stackare tog en hel halvtimme på sig för att komma på twisten att det enbart finns ETT land i världen på O..hahah tyckte jag var roligt. Annars var eventet mkt uppskattat, bjöds på österristisk mat, musik, information och dans! Resten av dagen fick jag jobba med mitt integrations projekt, intervjua cheferna och gå på styrelse möte. Som sagt mkt o göra men kul att känna sig delaktig i organisationen. Efter praktiken gjorde jag fynd på Röda korsets båda butiker, köpte stövlar för 40kr, en skarfs för 10kr, en afrikansk outfit 90kr och cowboy väst 15kr. De två sista blir Halloween outfit för imorn, så antingen blir jag en african queen eller cowgirl. 

- It's joy and pain, when you try to get ahead of the game

Comments


Comment here: