Kimchi's point of view

Lesson learned

Category:





Den gångna veckan har jag lärt mig en viktig sak. Det har varit en riktigt kamp det senaste taget men har börjat inse en av livet viktigaste lärdomar och det är o tillåta sig vara mänsklig.  Nu kanske inte många förstår vad jag menar och orkar inte riktigt gå in i exakta detaljer. Men det jag menar med att vara mänsklig är att kunna våga visa sina nära alla sina sidor. De mörka, pinsamma, svaga, sjuka, galna, glada, ja precis alla. Kanske inte just på en o samma gång men när tiden kommer för att visa en sida så skall man våga släppa taget lite. För det är då man bygger starkare band med sina nära och växer som en person även om det kan vara otroligt jobbigt. Jag var personligen med om en händelse i fredags kväll som jag skämdes otroligt mycket över men efter att ha fått ventilera alla känslor förstår jag hur bra det var för mig. För finns det människor runt om en som inte kan ”acceptera” en för den man verkligen är med alla brister så är de inte värda att ha en plats i ens liv.
En annan lärdom jag lärde mig flera år sen är att man skapar sin egen familj och blodsband är inte alltid det starkaste och bästa. För att klara sig i livet behöver man en familj, vare sig den består av riktiga familjemedlemmar eller vänner. Så länge det är människor som står vid ens sida i vått o torrt. 

-       Vänner som man inte bara kan ha roligt ihop med utan även bråka med och som förlåter en är riktigt vänner.  

Comments

  • PixiJasmine säger:

    Hej gumman,



    Jag ville bara säga att jag förstår helt och hållet vad du skriver här i din inlägg..



    Jag oxå har haft det massa jobbigt den senaste med en "nära kompis" (och nu inser jag att den person var inte ens i närheten av att ens kalla som bekant! Hon visat alla fula sidor av sin personlighet och denna gången tänkte jag fan inte ta det. Jag brukar va den person som vill lösa problem, vill va den kompis en person borde va..men denna gången det var en hjälplös fall...



    Ja men iaf...jag, som sagt, håller med och vänner borde man kunna bråka med men ändå kan dom förstår, förlåta och till o med acceptera en och inte kritisera osv...



    IAF- long story short - jag håller med och jag alltid finns!



    //Jasmine

    2009-10-11 | 19:00:43
    Bloggadress: http://pixijasmine.blogspot.com

Comment here: