Kimchi's point of view

Shorty ute på vift i Seoul " The big city"

Category: Seoul 2010




Ja då,  har man varit i Seoul i ett dygn nu. Resan hit gick super bra och Korean Air är nog hittills det bästa bolaget jag har åkt med. Super bra service o allt, så båda tummarna upp!. Väl framme i Seoul blev det en lång väntan på bussen som skulle ta oss studenter till Campus, men hade rätt trevligt med nya vännerna från hela världen. Självklart fick jag bäst kontakt med grabbarna, en från Frankrike, en från Kina och en från Estonia. Väl framme på Campus blev jag tilldelad ett rum på Sewha hall, helt underbart (eller inte). Själv rummet är fräscht och har mkt förvaring, men när jag fick läsa alla regler och fick reda på att det inte finns något kök i HELA byggnaden fick jag ett frispel. Så på måndag ska jag allt försöka få min vilja fram och få byta till något I-house.  För utegångsförbud kl 12 på vardagar och 1 på helger funkar bara inte, speciellt när det tar så lång tid att ta sig in till stan o allt. Annars är jag nöjd med allt annat hittills.

Men då första dagen i Seoul så blev jag då idag väldigt uttråkad och ville göra något trots att min kinesiska roomie inte ville det. Så då blev det ett samtal till lilla Katta och vi bestämde att jag skulle möta upp henne och Sean i stan. Skulle ju inte va så svårt att ta bussen till stationen och sen ta en tunnelbana till dem, eller? Haha nä med min tur med tåg så lyckades jag ta rätt tunnelbana linje men åt fel håll, så efter mycket strul och telefonsamtal med stackars katta, hittade lilla jag 3 timmar senare till City Hall, men då hittade inte Katta mig så blev lite strul där med men till sist hittade stackaren mig. Haha ja detta är en stor stad med mycket folk och inte så lätt att hitta, men nu efter alla dom timmarna vet jag hur jag tar mig runt, iallafall den sträckan :P.. Efter mitt lilla äventyr blev det käk med Katta, Sean och hans 2 vänner på ett hamburgare ställe, super goda burgare (kan bero på att jag inte hade fått riktig mat sen igår förmiddags). Sedan visade de gulliga paret mig runt i det populära uteställe området, väldigt wow känsla för mig. Tyvärr blev det ingen utgång för mig tack vare de dumma reglerna om att vara hemma i tid, men trevligt hade jag ändå, då vi besökte Zen bar. Gillade stället väldigt mkt, hade sjukt bra musik o allt. Men fick som sagt kila hem tidigt, så nu är jag hemma i fängelset igen, men väldigt stolt över mig själv då jag lyckades hitta hem utan problem och har även hittat en mataffär :)..

Comments


Comment here: